EUROPENII VOR PUTEA FOLOSI PRODUSE COSMETICE FABRICATE ÎN REPUBLICA MOLDOVA ©

31.03.2018
 

Europenii vor putea folosi produse cosmetice fabricate în Moldova. Viorica-Cosmetic a început să-și exporte mărfurile în Europa.


Deocamdată, acestea ajung doar în cîteva state printre care România, Bulgaria și Lituania, dar administrația are de gînd să le ducă și în alte țări. Fabrica a fost încurajată să-și extindă piața după ce a primit un grant și consultanță de la Banca Mondială.

 

După ce cosmetica este pregătită în sectorul de producție, ajunge în sala de ambalare. Aici începe etapa finală de pregătire a produsului care va fi dus pe rafturile magazinelor.

Ana FILATOVA, ȘEFA SECȚIEI: “Fetele toarnă produsul în flacoane, le închid cu capace speciale. Ulterior, produsul se îndreaptă spre etapa următoare.”

“Cît reușiți să ambalați pe zi?

- Pînă la 5 mii.

-Spre seară obosiți?

- Puțin."

Produsul capătă aspectul cu care ne-am obișnuit abia după ce i se aplică toate etichetele. Întregul proces este automatizat, iar angajații doar verifică munca făcută de aparate.

“Trebuie să netezim foarte atent și să arate foarte frumos flaconul.”

 

Ana FILATOVA, ȘEFA SECȚIEI: “Se aplică data de ambalare și termenul de valabilitate. În cazul de față este vorba de trei ani pentru că e un gel de duș. Femeile verifică dacă datele au fost aplicate corect.”

În cazul în care produsele sînt pregătite pentru export li se mai aplică încă o etichetă în limba oficială a țării unde urmează să ajungă produsul.

“Punem stichere ca să le trimitem în România astupăm textul, textul rus, în română rămîne și acoperim rusa.”

La final, produsele trec printr-o mașină cu aer cald, apoi rece. Sînt invelite într-o peliculă, după care - împachetate în cutii și depozitate. Recent, produsele Viorica-Cosmetic au început să ajungă și în magazinele din Europa, în special, în România acolo unde a fost deschis și un magazin al companiei.

Maria BORTA, DIRECTORUL COMPANIEI: “Europenii au rămas foarte uimiți și le-a plăcut produsele Viorica-Cosmetic, acum a devenit și o modă să ne întoarcem la mama natură. Atuul nostru e să folosim uleiuri esențiale și ingredinte naturale.”

 

Prin intermediul Proiectului de Ameliorare a Competivitati, finatat de Banca Mondială, compania a primit un grant de 80 de mii de lei care au fost cheltuiți pentru promovare. Totodată compania Viorica-Cosmetic a beneficiat de consultanță și servecii care au ajutat-o să-și găsească parteneri în Europa.

 

Maria BORTA, DIRECTORUL COMPANIEI: “Am venit noi cu inițiativă unde am vrea să găsim partenerii și ne-au făcut un grafic intens, timp de o săptămînă noi am avut întîlniri, în Cehia și Slovacia. Ei ne așteptau deja știau despre noi.”

 

Aurel CASIAN, DIRECTOR PROIECT: “Cu bani puțini s-a reușit un efort extraordinar. Proiect de amelioare a competitivității oferă finanțări agenților economici de Europa pentru cunsultații care au ca scop exportul.”

Viorica-Cosmetic fabrică annual în jur de 300 de tipuri de produse cosmetice și în jur de 70 feluri de parfum. 

Publică un comentariu nou

CAPTCHA
Vă rugăm să răspundeţi la întrebare pentru a evita SPAM-ul
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.