O NOUĂ SCHEMĂ DE ÎNȘELAT TURIȘTII A ÎNCEPUT SĂ FUNCȚIONEZE ÎN EGIPT

13.05.2015

Personalul hotelurilor înlocuieşte dolarii din safeuri cu bancnote false. Turiştii nu numai că rămîn fără economiile lor, dar mai sînt şi amenințaţi de către personalul hotelul și de poliția locală, transmite lifenews.ru

„Pe data de1 mai am ajuns la hotelul "Festival Riviera Resort" din Hurghada. Pe data 3 mai am decis să cumpărăm o foaie turistică de la "Annex tur"pentru un yacht individual. Am avut o înțelegere cu ghidul Ahmed că vom plăti în avans 200 de dolari. În seara zilei de 3 mai plătim avansul, însă peste 10 minute Ahmed revine și spune că 100 din cei 200 de dolari sînt falşi”, îşi aminteşte Tatiana Pociankina, turista care a avut de suferit.

În total, Tatiana împreună cu soțulei, aveau cu ei aproximativ 1.800 dolari, banii îi păstrau în safeul camerei de hotel. După incidentul nefericit cu bancnotele false soţii au decis să verifice restul banilor şi au constatat îngroziţi că 1.200 dolari cineva i-a înlocuit cu bancnote false.

„Ne-am apropiat imediat de Ahmed, el a văzut totul și știa – este sigură turista. – Am rugat să fie chemată poliţia, dar au început să ne intimideze și ne-au spus că, dacă ne adresăm autorităților, vom avea mari probleme. Ghidul a spus că nu vom putea zbura cu avionul și că nu vom fi lăsaţi să trecem frontiera. Ne-au amenințat că ne vor strecura şi droguri în camera de hotel”.

Cîteva zilemai tîrziu, acelaşi lucru i s-a întîmplat unei alte familii, care se afla în vacanță în același hotel din Hurghada. Turiştii au dat 300 dolari pentru o excursie, 100 dintre care erau falşi. Potrivit spuselor Tatianei Pociankina, scenariul a fost exact la fel: nimeni nu a chemat poliția.

„Ierila ora 10 ne-au sunat de la recepție și ne-au rugat să coborîm. Am venit și vedem că stau încă trei familii care şi-au pierdut, de asemenea, banii.Am stat pînă la ora patru dimineața la poliție, am scris cerere în limba rusă, iar ghizii de la "Annex tur" au tradus. Nu ne-a fost oferit un translator oficial, ni s-a spus că acest lucru îl face doar consulatul sau ambasada”.

Potrivit celor povestite de Tatiana, atunci cînd turiștii au dorit să fotografieze bancnotele false, bărbaţilor le-au fost sucite, literalmente, mîinile, iar toate fotografiile au fost șterse imediat. Poliția le-a luat ruşilor pașapoartele, iar acum ei s-au pomenit ostatici ai hotelului criminal,căci nu există nici o posibilitate de a zbura din țară fără acte.

Ne-am adresat agenţiei „Annex tur”, dar ei au refuzat să ne extindă perioada de şedere în camera de hotel și compensarea daunelor. Noi pur și simplu nu știm ce să facem, ghidul ne intimidează permanent. Responsabili de la Consulatul Rusiei ne-au spus: „Rezolvaţi-vă problemele de sine stătător, aceasta este o organizație comercială, iar noi sîntem o structură de stat". Am rămas fără nici un ajutor”, spune Tatiana.

LifeNewsl-a contactat pe vice-consulul rus în Egipt, Maxim Popov. Diplomatul a explicat că conform legii el nu este autorizat să ofere vreun sprijin compatrioților săi în astfel de chestiuni.

„Conform legii, noi nu putem da nici sfaturi, nici recomandări ca să nu indicăm implicarea noastră în diverse probleme juridice care nu sînt legate de activitățile de stat ale Federației Ruse,a comunicat vice-consulul. – În acest caz, noi nu oferim nici un fel de suport, decît doar consultări telefonice, pentru căne este interzis”.

Publică un comentariu nou

CAPTCHA
Vă rugăm să răspundeţi la întrebare pentru a evita SPAM-ul
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.