Poşta
Înregistrare Aţi uitat parola?

LA AEROPORT BAGAJUL A FOST DETERGENȚI: CE SĂ FACEȚI

15.12.2017
 

La aeroport, după ce ați scos valiza de pe banda rulantă a bagajelor, ați depistat sau o ruptură a valizei, sau carcasa valizei deplasată, sau mînerul rupt. Ce urmează să faceți, trebuie cineva să vă plătească despăgubiri și dacă da, cine și cît?


Primul lucru pe care trebuie să-l știți: Dvs. aveți dreptul să solicitați despăgubiri în numerar de la compania aeriană, chiar dacă atunci cînd cumpărați biletul nu v-ați asigurat bagajul. Așadar, ce trebuie să faceți, vă spunem pe puncte.


• 1. Lost & Found
• 2. Înregistrați daunele
• 3. Găsiți un reprezentant al companiei aeriene
• 4. "Urmează să vă contacteze"
• 5. Așteptarea


1. Lost & Found


Cereți-i angajatului aeroportului să înregistreze faptul daunei, pricinuite bagajelor. Trebuie să faceți acest lucru în Sala de primire a bagajelor, la ghișeul Lost & Found.


2. Înregistrați daunele


Este necesar să găsiți etichetele bagajelor și biletele de îmbarcare a tuturor zborurilor, în caz de tranzit, după care angajatul aeroportului va întocmi un protocol.


3. Găsiți un reprezentant al companiei aeriene


Reprezentantul companiei aeriene trebuie să vă dea să îndepliniți un formular pentru reclamație. Textul plîngerii poate fi scris în formă liberă. Important este să specificați toate detaliile: de la numărul zborului pînă la modelul și culoarea valizei. Și, bineînțeles, să nu uitați să indicați în reclamație echivalentul compensării daunei în numerar, indicînd în mod clar suma.


4. "Urmează să vă contacteze"


Angajatul companiei aeriene face copii ale reclamației, ale biletelor de îmbarcare și a protocolului deteriorării bagajelor. Documentele trebuie să fie ștampilate, semnate, originalul plîngerii îl păstrează și vă spune: "Urmează să fiți contactat".


5. Așteptarea


În primul rînd, compania aeriană va clarifica, cînd a fost deteriorată valiza. Dacă zborul dvs. a fost european, atunci intră în vigoare unele legi, dacă a fost rusesc sau ucrainean, atunci funcționează alte legi.
Astfel, în articolul 119 al Codului aerian al Federației Ruse, punctul privind rambursarea costului bagajelor deteriorate prevede:


Pentru pierderea, dispariția sau deteriorarea bagajelor, încărcăturilor, primate spre a transportate prin intermediul transportul aerian fără declarația de valoare se achită suma prețului acestora, dar nu mai mult de 600 de ruble per kilogram de bagaj sau încărcătură.


Codul aerian al Moldovei nu conține niciun amendament în acest sens, pînă cînd acesta, pur și simplu, nu există. Dar, în viitorul apropiat, ni se promit legi europene, care protejează bine drepturile pasagerilor.


Cu toate acestea, chiar și compania aeriană din Moldova vă va compensa daunele pentru valiza deteriorată, dacă veți perfecta plîngerea așa cum se cuvine și veți fi destul de insistent în cerințele dvs.

Publică un comentariu nou