UNDE VA TREBUI SĂ ÎȚI CAUȚI DREPTATE ÎN CAZUL ANULĂRII SAU ÎNTÎRZIERII UNUI ZBOR

24.06.2018
 

Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor și Supravegherea Pieței va rămîne fără competența de a efectua controlul respectării prevederilor legislaţiei în domeniul protecţiei consumatorilor în transport aerian.

 

În schimb, această atribuție va reveni Autorității Aeronautice Civile. Modificările la Regulamentul privind compensarea și asistența pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întîrzierii prelungite a zborurilor au fost propuse pentru consultări publice. Ce e permis și ce nu să iei în bagaj la bordul avionului Prin urmare, dacă nu vi s-au respectat drepturile în timpul zborului sau pregătirii pentru el, inclusiv daca zborul a fost anulat sau a întîrziat, sau dacă vi s-a refuzat îmbarcarea împotriva voinței dumneavoastră, va trebui să vă adresați la Autoritatea Aeronautică Civilă pentru a vă apara drepturile de consumator.

 

În prezent, pasagerii pot reclama încalcarea drepturilor în timpul zborului la Agenția pentru Protecția Consumatorului și Supravegherea Pieții. Autorii spun că modificarea este necesară pentru că Legea privind protecția consumatorilor prevede deja că atribuțiile privind protecția dreptului consumatorilor în domeniul transportului aerian țin de comptența Autorității Aeronautice Civile, iar Regulamentul privind compensarea și asistența pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întîrzierii prelungite a zborurilor stipulează că această funcție îi revine Agenției pentru Protecția Consumatorilor. Prin urmare, proiectul vine să uniformizeze prevederile actelor normative și să limiteze posibilitatea interpretărilor duplicitare. Despre pașii care trebuie întreprinși pentru a vă apara drepturile atunci cînd zborul a fost anulat sau a întîrziat, citiți aici.

Publică un comentariu nou

CAPTCHA
Vă rugăm să răspundeţi la întrebare pentru a evita SPAM-ul
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.