TOP – 10 TENDINŢE ÎN TURISMUL MONDIAL, IMPACTUL CĂRORA PIAŢA LE VA SIMŢI ÎN ACEST AN

09.02.2012
Foto: besttravelwebsites.com

În anul 2011, turismul mondial va ieși din criză, susțin în unanimitate experţii. Tendinţă de creştere a profiturilor şi numărului de turişti va continua în următorii cîţiva ani, iar în acest an, ar putea fi chiar stabilit un nou record pentru numărul de călătorii, relatează Forumul Mondial al Turismului (World Travel Monitor Forum).

 

1. În întreaga lume au loc schimbări semnificative în structura cererii. Mulţi turiști cu experienţă aleg nu doar o odihnă pe "plaja de vară" sau "iarna la schi".

 

2. Au apărut noi tipuri de turism – turismul gastronomic, excursii de degustare a vinului, dietetice, shoping călătorii, excursii de surf (pentru a învăța surfing) şi altele. În structura cererii are loc o schimbare de priorități de la călătoriile "standard" (de exemplu, o vacanţă pe plajă), în favoarea excursiilor şi programelor speciale.

 

3. Turistul "post-criză," este mai exigent - atît față de valorile materiale cît și față de propriile impresii și necesități. Investind în călătorie mijloace minime, el tinde să primească cele mai bune servicii şi impresii. Acest lucru nu înseamnă că oamenii cheltuiesc mai puţin acum, ei au devenit mult mai atenţi la propriile cheltuieli.

 

4. Are loc o redistribuire a ponderii destinaţiilor turistice. Anumite circumstanțe au redus din atractivitatea anumitor zone – atacurile rechinilor în Egipt, revoluţiile din ţările arabe, grevele şi pericolul falimentului în Grecia. Spania, Grecia şi Cipru, care un an în urmă erau destinații de vacanță destul de scumpe, au mers la reduceri considerabile.

 

5. Excursiile au devenit mai scurte, dar mai frecvente.

 

6. A apărut un segment de călători care au nevoie de experiență și impresii proprii. Pentru ei nu contează hotelurile de cinci stele ci autenticitatea, cunoașterea tradiţiilor altor ţări.

 

7. Au crescut fluxurile turismului intern - a crescut numărul celor care intenţionează să se odihnească fără a pleca în străinătate.

 

8. A apărut segmentul de turişti care preferă să planifice călătoria fără a cumpăra un tur.

 

9. Reţelele sociale şi tehnologiile mobile se afirmă în turism. În viitorul apropiat va deveni o practică obișnuită rezervarea online, ghiduri mobile şi sfaturile prietenilor din străinătate pentru a planifica călătoria în ţara lor.

 

10. A apărut un segment special al celor "sănătoși şi bogați". Pentru ei în limba engleză se folosește abrevierea LOHAS (Lifestyles Of Health And Sustainability). Aceste persoane preferă eco-turismul, au grijă, în primul rînd, de mediul înconjurător şi sînt gata chiar să plătească mai mult pentru o odihnă "verde" şi servicii de calitate.

Publică un comentariu nou

CAPTCHA
Vă rugăm să răspundeţi la întrebare pentru a evita SPAM-ul
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.