CE AR TREBUI SĂ FACĂ ÎN PRIMUL RÎND NOUL PRIMAR AL CHIȘINĂULUI?

16.10.2019

 

Что нужно сделать новому примару Кишинева в первую очередь?

Noului primar general al municipiului Chișinău ar trebui, în primul rînd, să revadă structura Primăriei și statele de personal pentru optimizarea lor, să creeze Departamente pentru dezvoltarea turismului, a businessului, a resurselor umane, să selecteze o nouă echipă și să lanseze un sistem IT, pentru ca orice adresare a cetățenilor să fie total transparentă.

 

O astfel de opinie a fost exprimată într-un interviu acordat portalului Noi.md de către consilierul municipal independent, cunoscut om de afaceri, președintele DAAC Hermes, Vasile Chirtoca, care este al doilea pe lista Partidului Socialiștilor la alegerile pentru Consiliul Municipal Chișinău, după candidatul principal la funcția de primar general al municipiului Chișinău, Ion Ceban.

Răspunzînd la întrebarea care ar fi primele trei lucruri pe care le-ar face dacă ar deveni primarul Chișinăului, Vasile Chirtoca a atras atenția asupra faptului că nu candidează la funcția de primar general, dar merge în alegeri pe listele PSRM pentru Consiliul Municipal, însă el ar da Primarului General ales cîteva sfaturi împortante.

 

”Eu i-aș recomanda să revadă structura Primăriei și statele de personal, să creeze subdiviziuni noi și să le lichideze pe cele care nu-s necesare sau dublează funcțiile. Spre exemplu, eu aș crea Departamente pentru dezvoltarea turismului, a businessului, a resurselor umane. Aparatele Primăriei și Preturilor ar trebui reduse cardinal, cu transferarea angajaților disponibilizați în noile subdiviziuni. Să aleagă o nouă echipă (viceprimari, pretori, conducători ai departamentelor-cheie). să lanseze un sistem IT, pentru ca orice adresare a cetățenilor să fie total transparent”, a subliniat Vasile Chirtoca.

 

El a menționat că ar înlătura situațiile de cerere din partea funcționarilor Primăriei de la cetățean a oricăror date, care există în alte instituții ale statului sau ale administrației publice locale.

”În maxim 14 zile adresarea cetățeanului trebuie să fie satisfăcută sau acesta trebuie să primească un refuz motivat, însoțit de lista deplină a întrebărilor suplimentare ori cu indicarea unui alt termen de soluționare a problemei, reieșind din motivele obiective ce nu depind de Primărie”, a spus în încheiere Vasile Chirtoca.

Publică un comentariu nou

CAPTCHA
Vă rugăm să răspundeţi la întrebare pentru a evita SPAM-ul
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.