Poşta
Înregistrare Aţi uitat parola?

CONTRACTUL DE MUNCĂ – DOCUMENT OBLIGATORIU PENTRU PRELUNGIREA PATENTEI

02.06.2017
Contractul de muncă – document obligatoriu pentru prelungirea patentei
 

Fiecare cetăţean străin, care munceşte legal în Rusia, mai devreme sau mai tîrziu se confruntă cu problema prelungirii patentei pentru un nou termen. Totodată, contractul de muncă este un document important pentru procedura prelungirii patentei.


În conformitate cu p.5 art.13.3 al LF 115, termenul de valabilitate a patentei nu poate fi mai mare de 12 luni.


Conform p.8 art.13.3 al LF 115 însă cetăţeanul străin are dreptul să-şi prelungească fără ieşire din ţară actele încă pentru un an.


Prelungirea patentei de muncă este obţinerea noii patente fără plecarea din Rusia, în care este indicată aceeaşi informaţie despre cetăţeanul străin, ca şi în patenta veche.


În acest scop, cetăţeanul străin trebuie să se adreseze MAI (fostul SFM) cu o lună înainte de finalizarea valabilităţii patentei sale cu o cerere de prelungire şi cu setul integral de acte.


Prelungirea patentei este imposibilă fără prezentarea contractului de muncă, pe care cetăţeanul străin trebuie să-l semneze în termen de 2 luni din momentul obţinerii primei patente.


Lista integrală a actelor pentru prelungirea patentei:


- cererea completată corect pentru prelungirea patentei de muncă;
- documentul de identitate (pașaportul);
- cardul de migrare, în care trebuie să fie indicat în mod obligatoriu „muncă”, în calitate de scop al intrării în ţară;
- toate bonurile de achitare a impozitului pentru patenta de muncă pe întreaga perioadă a valabilităţii ei. Toate bonurile trebuie să fie citeţe, adică pe acestea trebuie să fie clar vizibilă toată informaţia. Dacă unele bonuri s-au decolorat sau au fost pierdute, trebuie să obţineţi la bancă duplicatele lor;
- INN (numărul de identificare a contribuabilului);
- certificatul despre trecerea examenului medical;
- certificat de posedare a limbii ruse, cunoaşterea istoriei şi legislaţiei sau actul de studii, care este analog al certificatului;
- solicitarea din partea angajatorului de reperfectare a patentei cetăţeanului străin. Este completat de angajator în formă liberă cu indicarea rechizitelor organizaţiei şi cu aplicarea ştampilei albastre. Dacă angajatorul dvs. este persoană fizică, în solicitare trebuie indicate datele din paşaportul acestuia.
- contractul de muncă în vigoare.


Fără confirmarea angajării oficiale, adică fără perfectarea contractului de muncă, imigrantul nu-şi poate prelungi patenta. Iar aceasta înseamnă că dacă patenta nu va fi prelungită, valabilitatea acesteia este suspendată şi cetăţeanul străin va trebui să:

 

1. iasă şi să intre din/în ţară;
2. obţină un nou card de migrare cu indicarea scopul intrării „muncă”;
3. adune setul complet de acte şi să le prezinte în SAI a MAI pentru perfectarea noii patente de muncă.


Astfel, dacă imigrantul nu are contract de muncă semnat, atunci el va trebuie să meargă peste hotare şi să depună în regim de urgenţă actele pentru o nouă patentă.

Publică un comentariu nou