Foto: ccmbl.md |
Vinurile moldoveneşti de înaltă calitate vor fi comercializate sub un brand unic. Un proiect de lege în acest sens se află acum în proces de examinare în Parlament. Acesta a fost elaborat de către Ministerul Agriculturii şi nemijlocit de către vinificatori, care speră că, cu sprijinul statului, vinurile moldoveneşti direcţionate către export vor putea concura cu cele de peste ocean – din Chile, Australia şi Noua Zeelandă.
Noua Lege, care în curînd va fi scoasă la vot, presupune crearea unui brand naţional unic – "Vin Moldova" – care urmează a fi promovat pe pieţele de pe întreg mapamondul. În acest scop se preconizează instituirea, în afara Moldovei a unei Agenţii speciale, iar în republică – a unei fundaţii a vinului, în care toţi exportatorii de produse vinicole sub noul brand naţional vor transfera cîte 12 bani pentru fiecare litru vîndut.
Aceste acumulări ar trebui să acopere 50% din cheltuielile pentru promovarea brandului naţional peste hotare. Cealaltă jumătate din cheltuieli şi-o va asuma statul. În total, pentru promovare se preconizează a fi cheltuiţi circa 4-50 mil. lei anual.
Sursa: point.md
Publică un comentariu nou