BERD INTENŢIONEAZĂ SĂ OFERE 12 MILIOANE DE DOLARI PENTRU DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII PORTULUI DIN GIURGIULEŞTI

29.10.2012
Foto: noi.md

Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) intenţionează să ofere companiei „Danube Logistics” un credit în mărime de 12 milioane de dolari pentru dezvoltarea infrastructurii Portului Internaţional Liber Giurgiuleşti.

 

Potrivit informaţiei BERD, această chestiune urmează să fie examinată în cadrul şedinţei Consiliului de directori al băncii, pe 27 noiembrie. Creditul urmează să fie acordat pentru construcţia ecartamentului mixt (îngust şi larg) al terminalului feroviar, precum şi pentru procurarea rampei roll-on-roll-off pentru metoda orizontală de încărcare şi descărcare a mărfurilor. În particular, se preconizează construcţia a 100 de metri de ecartament mixt pe teritoriul portului Giurgiuleşti, care va uni calea ferată din Moldova şi România, deoarece România, la fel ca şi celelalte state din UE, folosesc ecartament îngust, iar Moldova, Ucraina şi statele vecine din CSI utilizează ecartament larg. Valoarea totală a proiectului se estimează la 30,7 milioane de dolari. Astfel, datorită ajutorului oferit de BERD, va deveni un nod logistic multifuncţional la intersecţia căilor comerciale între Europa de Est şi UE, cu acces la căile auto şi feroviare (cu ecartament îngust şi larg).

 

Amintim că investitor general, proprietar şi operator al Portului Internaţional Liber Giurgiuleşti este compania “Danube Logistics”. Acţionari ai acestuia sînt holdingul olandez „EASEUR Holding BV” şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, deţinînd o cotă a acţiunilor de 80% şi, respectiv, 20%. Teritoriul Portului Internaţional Liber Giurgiuleşti este de 120 ha, avînd statutul de zonă economică liberă şi cuprinde un terminal petrolier, portul de mărfuri, terminalul general de mărfuri şi containere, precum şi o zonă industrială. Datorită poziţionării sale pe Dunărea de jos, PIL ”Giurgiuleşti” poate primi nu doar şlepuri fluviale, ci şi nave maritime. Astfel, portul reprezintă singurul punct direct de transbordare şi distribuţie rîu-mare din/în Moldova, nod de transport regional la frontiera UE, cu acces la căile de comunicaţii rutiere, feroviare, fluviale şi maritime, dar şi o excelentă bază pentru dezvoltarea afacerilor, pentru cei care doresc să profite de amplasarea lui strategică, infrastructura de transport din trei module, de zona cu costuri reduse şi de regimul vamal şi fiscal unic al portului.


Sursa: noi.md

Publică un comentariu nou

CAPTCHA
Vă rugăm să răspundeţi la întrebare pentru a evita SPAM-ul
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.