REGIM SIMPLIFICAT DE VIZE ANDORRA

Оficial Andorra nu face parte din țările care au semnat Acordul Schengen. Dar, din cauza situației politice speciale din Andorra toate tipurile de vize multiple valabile în Franța și Spania, sînt valabile şi pentru această ţară. Pentru a intra în ţară trebuie să obțineţi o viză de intrare pentru Spania sau Franța, sau viza oricărui alt stat-membru al UE, care a semnat Acordul Schengen. Viza se eliberează, de asemenea, la ambasadele Andorrei de la Paris și Madrid, este posibil, la fel, să obţineţi documente de călătorie la trecerea frontierei ţării.

Documente necesare: 

- Un pașaport de model funcţional, valabil încă cel puțin 4 luni după începerea călătoriei planificate.
Prezenţa semnăturii titularului pașaportului este obligatorie. În cazul în care pașaportul este nou (nu are vize Schengen folosite), trebuie să prezentaţi suplimentar o fotocopie a pașaportului vechi (dacă l-aţi avut). În cazul în care călătorul are două pașapoarte valabile, trebuie să le prezinte pe ambele la ambasadă.
- 1 fotografie de mărimea 3 х 4 cm
- 1 фотография размером 3 х 4
- Formularul de viză completat cu date. La completarea rubricii date de contact, vă rugăm să indicaţi cîteva numere de telefon (domiciliu, serviciu, celular). Consulatul din Spania își rezervă dreptul de interveni cu apeluri de control la aceste numere de telefoane și să refuze de a vă acorda viza, în cazul furnizării informațiilor false.
- Documentul, care confirmă capacitatea financiară suficientă a turistului (reieșind din 50 EUR / USD de persoană pe zi pe durata sejurului în Andorra): un extras din contul bancar, cardul de credit sau un bon fiscal, emis de bancă, punctul de schimb valutar sau în urma operaţiunii de schimb valutar.
- Copia pașaportului intern
- Studenții și elevii instituţiilor superioare de învăţămînt, dar şi școlilor de cultură generală, speciale și tehnice trebuie să prezinte un certificat de la instituţia respectivă. În perioada vacanțelor ‒ o copie a carnetului de student. De asemenea, este nevoie de certificatul de la serviciul persoanei care plătește pentru călătorie și declarația de sponsorizare de la persoana respectivă.
- Pensionarii trebuie să prezinte o copie a certificatului de pensionare. De asemenea, este necesar certificatul de la locul de lucru al persoanei, care plătește pentru călătorie și declarația de sponsorizare de la persoana respectivă.
- O copie a certificatelor de naștere ale copiilor sub 18 ani (în cazul în care copilul călătoreşte împreună cu părinții, iar numele lor nu coincid, sau în cazul în care copilul este însoţit de un singur părinte)
- Pentru minori ‒ originalul legalizat din partea unuia dintre părinţi (în cazul în care copilul călătoreşte însoţit cu celălalt părinte) sau de la ambii părinţi (în cazul în care copilul călătoreşte însoțit de o persoană terță).
- Permisiunea de ieşire din ţară, vizată notarial trebuie să fie întocmită conform formei specificate de către Consulatul Spaniei. Astfel, in permisiune trebuie să fie indicate:
•Numele şi prenumele, datele pașaportului moldovenesc al solicitanţilor şi a persoanei însoțitoare;
•reşedinţa;
•termenii concreţi ai călătoriei și traseul exact: țara ‒ Spania și Andorra (nu ţările acordului Schengen), stațiunea şi hotelul, unde va fi cazat;
•scopul călătoriei – turism.
În cazul în care căsătoria a fost desfăcută, este nevoie neapărat de procură din partea celui de-al doilea părinte. Iar dacă, în alte circumstanțe, vă este imposibil să obțineţi o astfel de procură, trebuie să prezentaţi un document care să indice motivul lipsei procurii. De exemplu: decizia cu privire la decăderea din drepturile părintești, certificat de mamă singură, certificatul de deces al celuilalt părinte. În cazul imposibilităţii îndeplinirii condițiilor de mai sus, trebuie să se prezinte un document oficial (de la poliție etc.) cu privire la faptul că soții locuiesc separat și că reşedinţa celui de-al doilea soţ nu este cunoscută.


Consulul își rezervă dreptul, în anumite cazuri, să solicite orice alte documente, inclusiv permisiunea părinților pentru ieşirea copilului din ţară, certificată cu Apostila de la Haga.


Documentele pentru consulatul Spaniei, trebuie să fie datate astfel ca să nu depăşească termenul de 10 zile de la depunere. Este posibil să fiţi invitaţi la interviu, precum și să prezentaţi pașaportul străin cînd reveniţi. Termenul pe perfectare a vizei ‒ 4 zile lucrătoare.
 

Ambasada Spaniei în România
Adresa: or. Bucureşti (011822), Aleea Alexandru, sector 1
Tel.: 00 40 21 318 10 80
Fax: 00 40 21 318 10 71
e-mail: emb.bucarest.info@maec.es

 

Secția Consulară a Ambasadei Spaniei în Ucraina
Adresa: or. Kiev, str. Ilinskaia, 22/13-D.
Tel.: +380 44 5010600
Fax: +380 44 5010607
e-mail: emb.kiev.cons@maec.es
 

Anonymous
Intrebare

Cum putem tranzita teritoriul Spaniei de la aeroportul din Barcelona pina in Andorra daca avem doar pasaport moldovenesc?

19 Oct 2013- 03:54 după amiază

Publică un comentariu nou

CAPTCHA
Vă rugăm să răspundeţi la întrebare pentru a evita SPAM-ul
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.